26.8.14

Jalan bercabang



Ramai antara kawan aku semuanya tengah sibuk prepare barang, uruskan urusan universiti. Kan nak sambung degree dah awal september ni. Good luck korang. Moga korang berjaya dengan redha Allah. Aku sentiasa doakan yang terbaik untuk kawan-kawan aku insyaallah.

Aku?

Aku kat sini 
Kerna jalan aku bercabang,
Aku pilih untuk jalan seorang
Kerna mungkin jalan lain hinggap sarang
dan jalan ini aku harap wujud terang

Ya, aku pilih jalan lain. Maaf kawan-kawan sebab tak inform kat korang pun yang aku tak pergi UMK. Banyak sebab kenapa aku tak nak pergi. Dan Alhamdulillah, mak dan abah sangat memahami, memberi kata-kata positif tak berhenti, saat ada manusia yang menjatuhkan, mereka ada untuk membangkitkan. Thank you Allah sebab hadirkan parents yang menyejukkan hati, menenangkan jiwa . Antara kata-kata abah yang aku masih ingat, 

"Adik, kita orang beriman pasti akan diuji. DIA nak pilih siapa yang paling layak masuk syurga. Anggap semua ini adalah ujian. Kalau kita redha bermakna kita berjaya tapi kalau kita kecewa, kita kena ingat..rasa kecewa dan putus asa hanya layak untuk orang-orang kafir."

Oh Allah, I'm feeling grateful for having them in my life. 


And sudah tentu, alhamdulillah untuk semua yang terjadi sebab banyak yang aku belajar bermula dari titik kehidupan aku sekarang. Alhamdulillah, semuanya ada hikmah Allah. Kalau hikmah itu tidak hadir sekarang didunia, aku mengharapkan hikmah itu datang menerpa saat aku tercari-cari pertolongan Allah di akhirat nanti. Insyaallah, aku akan sentiasa think positive and do everything for the sake of Allah because what ever we do, we should dedicate ourself to Allah The Most Merciful. Insyaallahu ya Rabbi. 

Mohon doakan saya berjaya menjadi muslimah yang mampu berbakti untuk ummat. 


Moga yang membaca ini dirahmati Allah sehingga kaki memijak syurgaNya ;)








No comments:

Post a Comment